marți, 8 aprilie 2008

TABARA IN GRECIA

Ziua 1 (vineri): Catre Grecia Intalnire cu insotitorul de grup la ora 14:30 la statia de metrou Izvor in vederea imbarcarii. Plecare ora 15:00 pe traseul Bucuresti - Giurgiu - Ruse - Sofia- Kulata -Promahonas - Paralia Katerini - Olympic Beach. Pe timpul noptii se va traversa Bulgaria. Ziua 2 (sambata): Salonic - capitala Macedoniei In cursul diminetii ajungem la Salonic, al doilea oras ca marime al Greciei concurand ca frumusete cu Atena si Kavala. Se viziteaza: Biserica Sf. Dumitru, iar apoi putem admira Zidurile cetatii Salonic, Arcul lui Galeriu, Rotonda, Bulevardul Egnatia, Bulevardul Expozitiei, Portul si Faleza intr-un tur panoramic din autocar. Finalizam cu o oprire la Turnul Alb - simbolul orasului.Dupa amiaza ajungem in statiunea Paralia Katerini / Olympic Beach. Cazare la Vila 2*+.
Ziua 3 - 8: Va propunem sa participati la urmatoarele excursii optionale: • Excursie la Waterland - parc acvatic situat la 18 km de Salonic, recomandat in mod special copiilor dar nu numai, poate deveni o zi agreabila din vacanta ta. Tobogane cu apa de diferite grade de dificultate, piscine cu valuri artificiale si hidromasaj, bar si cofetarie. • Insula Skiathos - una dintre cele mai frumoase insule din Arhipelagul Sporadelor de Nord, o frumusete care a inspirat poeti si scriitori. Verdeata pinilor mediteraneeni, marea albastra, tarmurile pitoresti cu golfurile si plajele inedite, toate acestea ne vor face sa descoperim o alta frumusete a Greciei. Imbarcarea pe vapor se face dintr-un port aflat in apropierea orasului Volos. Croaziera include vizitarea orasului Skiathos - capitala insulei si timp liber pe plaja Koukounaries situata in unul dintre golfurile insulei. • Excursie la Meteora - fenomen carstic unic in Europa, unde suntem sedusi de privelistea de "paduri de stanci uriase". Se viziteaza manastirile Marele Meteor si Sf. Stefan. Se traverseaza Valea Tembi cu oprire la Schitul Sf. Paraschiva, in apropierea caruia se afla "Izvorul Afroditei". • Excursie la muntele Olimp - considerat resedinta celor 12 zei, care va fi gazda dumneavoastra pentru o zi , de unde puteam admira fermecatoarea panorama a regiunii Pieria, intre Marea Egee si poalele muntelui. La intoarcere, oprire in Litohoro, "orasul de piatra". • Muntele Athos - primul si cel mai dezvoltat centru monahal de pe teritoriul Greciei, Muntele Athos poate fi vazut in timpul croazierei pe care o facem in jurul acestuia. Continuam calatoria catre Peninsula Halkidiki, urmand ca imbarcarea pe vas sa se faca dintr-un port al acesteia. De pe vapor puteti face fotografii ale acestei zone atat de deosebite, unde se gasesc cele mai frumoase manastiri de pe Muntele Sfant. • Atena - Capitala Greciei asteapta ca, dupa ce vei trece prin portul Pireu, sa faci un tur panoramic cu autocarul, sa urci pe Acropole si in final, in cadrul programului liber, sa cutreieri stradutele pitoresti ale orasului vechi (Plaka).
Ziua 9 (sambata): Catre Romania Mic dejun. In cursul dupa amiezii plecare spre Bucuresti pe traseul Paralia Katerini / Olympic Beach – Promahonas – Kulata – Sofia -Ruse – Giurgiu – Bucuresti.
Ziua 10 (duminica): Din nou acasa! In cursul diminetii, in functie de formalitatile vamale, vom ajunge in Bucuresti.
Plecari : 16. 06; 23. 06 2006; 175 €
Plecari : 30. 06; 07. 07;14. 07;
18. 08; 25. 08; 01. 09 2006 195 €
Plecari : 21. 07; 28. 07; 04. 08; 11. 08 2006 210 €
VILA 2* : situata in centrul statiunii Olympic Beach / Paralia Katerini, la max 100m de plaja, dispune de camere cu 2, si 3 paturi, grup sanitar propriu cu dus, TV cu antena satelit, frigider, chicineta dotata cu vesela necesara.
Pretul include:
• transport autocar clasificat pe tot parcursul excursiei; • 7 nopti cazare cu demipensiune in Vila 2* in camere cu 2, 3, 4 paturi cu grup sanitar, TV, frigider, chicineta dotata cu vesela necesara, • Tur oras Salonic; • Insotitor de grup pe tot parcursul excursiei;

Regulament scolar:D

Scoala=Casa groazei
Cancelaria=Academia de politzie
Sala de clasa=Zona crepusculara
Dictzionarul=Inamicul nr. 1
Sefa clasei=Xena
Seful clasei=canace
Eleva corigenta=Sarmana Maria
Substantele de chimie=Dosarele X
Ora de diregentie=Stirile ProTv
Ora de mate=La limita imposibilului
Fituica=Te uiti si castigi
Suflatul=Inc-o vorba sa-ti mai spun
Vacanta=am mai intalnit si romani fericiti
Nota 10=fenomen paranormal
Nota 3=chestiunea zilei
Elevul silitor=specie noua
Elevul chiulangiu=tanar si nelinistit
Chiulul=disocatie de 5 minute
Sedinta cu parinti=intalnire de gradu 3
Anul scolar = Calendar in 2 serii
Bancetul = Transformarea scolii in bar
Corijenta=Soarta unui om
Chiulitul = Sport la minut
Caietul de teza = Verdict: crima!
Comitetul de parinti = Cainii care latra la luna
Elevul ce vine la tabla = Ajutooor!!!!!
Dupa sedinta = Spitalul de urgenta
Elevul din cancelarie = Singur intre dusmani
Elevul chiulangiu = Tanar si nelinistit
Elevul la tabla = Tacerea mieilor
Elevii = Familia Bundy
Examenul = Perioada de progres a maimutelor
Fituica = Te uiti si castigi
Incheierea mediilor = Memorialul durerii
Lipsa profesorului = O intamplare extraordinara
Lucrare de control = Alba ca Zapada si cele 7 intrebari
Nota 10 = O data in viata
Nota 4 = Focul mortii
Profesorul in clasa = Doctor in Alaska
Profesorii = haiducii din Rio-Trio
Profa cu catalogul = omul cu arma
Sedinta cu parintii = intalnire de gradul 3
Soptitul = doar o vorba sa-ti mai spun
Scoala = inventie diabolica a omenirii
Vacanta = visul unei nopti de vara
Scoala = castelul groazei
Cancelaria = Insula piratilor
Clasa = Cartea junglei
Clasa si dirigintele = Ali Baba si cei patruzeci de hoti
Directorul = Inamicul public nr.1
Dupa sedinta, acasa = O noapte furtunoasa
Elev nou = Timidul
Foaia de teza = Alba-ca-Zapada si cele sapte intrebari
In cancelarie = Singur printre dusmani
Intors de la tabla = Cel care a vazut moartea cu ochii
La tabla = In lumea tacerii
La scoala = In doliu
Prin scoala = Urmarire la Amsterdam
Profu' de sport = Un om printre oameni
Profu' cu catalogul = Omul cu arma
Recreatia = Marea victorie
Ora de sport = Imperiul contraataca
Ora de fizica = Razboiul stelelor
Ora de romana = Arta conversatiei
Spre banca = Drumul victoriei
Scapat de corigenta = Marea evadare
Sedinta cu parintii = Procesul maimutelor
Scoala = Castelul groazei
Teza = Spion contra spion
Catalogul=dosarele x
Ora de dirigentie=Refelctii rutiere
Examenul=procesul maimutelor
Fituica=reteta fericirii
Suflatul=vant de libertate
Elevu la tabla=cadavru viu

Internetul in viata elevilor

Internetul este un depozit imens de informatie, cei care navigheaza in Internet au acces necenzurat la aceasta informatie. Este un fapt pozitiv sau nu? Circula numeroase povesti "de groaza" referitoare la ceea ce se gaseste in Internet (sit-uri porno, sataniste, grupuri de discutii pe teme "nepotrivite", etc.), la infractiunile care se pot realiza prin Internet (utilizarea de card-uri furate, spargerea de servere protejate, etc.), la posibilitatea de aparitie a unor manifestari ale unor boli de tip psihiatric cu manifestari legate de utilizarea calculatorului sau a navigarii pe Web.
Nu este mai simplu sa evitam astfel de probleme ne permitand accesul tinerilor la Internet? La scara istoriei la inceput informatia s-a transmis din om in om. Evident nivelul de raspandire era limitat la nivel familial, maxim tribal. Fiecare noua tehnologie de comunicatie a largit aria de acces a informatiei. Deocamdata Internetul reprezinta nivelul maxim la care s-a ajuns, un mijloc prin care accesul la informatie transcede granitele de toate tipurile. Eliminand Internetul ramane nivelul anterior (in fond si televiziunea bate destul de departe, discutiile referitoare la ceea ce este acceptabil sau nu pentru a fi difuzat sunt inca deschise), eliminand si nivelul anterior ne putem propune sa ne intoarcem la o stare in timp. Unde este nivelul acceptabil?

In cazul in care vom exemplifica utilitatea internetului,putem vorbi despre utilizarea sa de catre elevi. Pentru a face un referat, un elev trebuia sa studieze intens, sa mearga la biblioteca, sa inteleaga bine tema si abia dupa aceea sa conceapa acel material. O munca ce isi avea rostul ei, cunostintele generale devenind astfel mai bogate si mai bine fixate. Acum lucrurile s-au cam schimbat. Daca are un calculator la indemina si cunostinte minime de cautare pe Internet, orice elev isi rezolva temele fara prea multa bataie de cap. Daca elevii studiau in antichitate dupa papirus sau dupa tablitele de lut, in vremurile noastre lectiile se predau dupa manuale. Acum, cand tehnologia a evoluat, un rol din ce in ce mai important in instruirea scolara il ocupa Internetul.
De cealalta parte, suntem foarte incintati de existenta acestei "surse de inspiratie". Timpul liber este mai important decit un studiu aprofundat al unei materii, iar Internetul ne ofera tot ceea ce avem nevoie. In plus, consideram ca, in acest mod, intelegem la fel de bine ceea ce scriu si in mai putin timp. "Nu am chef niciodata sa ma apuc sa caut prin biblioteci zeci de carti ca sa fac un referat. Daca este la indemina si trebuie sa butonez doar 10 minute ca sa-l iau gata facut, de ce nu as face-o? Il citesc cu atentie, inteleg si cred ca rezultatul este acelasi, stiu despre ce este vorba, ma prezint bine in fata profesorului si ramin si cu ceva in cap", ne-a spus Andrei Gusa, elev in clasa a XI-a.
In alta ordine de iei insa,o cauza pentru care noi apelam la internet este si faptul ca din ce in ce mai des ne simtim bombardati cu teme cat mai numerose ,care cer o complexitate debordanta si pe care,in cazul in care le-am rezolva comform cerintelor profesorilor,ar fi afectat nu numai timpul liber de care avem nevoie zilnic,dar si timpul care prin natura sa ar trebui alocat somnului sau meselor principale,fara sa punem la socoteala alte nevoi.
Dilema ramine. Este bun Internetul pentru noi?

Vacanta...cu sau fara teme?

Spre deosebire de inspectorul general Stelian Fedorca, de la Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, care le interzice profesorilor să mai dea elevilor teme pe perioada vacanţei, „generalul“ de la Constanţa, prof. Marian Sârbu, a transmis o circulară prin care doar le recomandă colegilor săi, cadre didactice, să nu le impună teme copiilor. Ba mai mult, să-i îndrume către alte activităţi educative, chiar şi în interiorul şcolii, iar directorii, respectiv primarii din mediul rural să nu se mai zgârcească să încălzească clădirile şcolilor. „Dacă aici, la oraş, nu e problemă în petrecerea timpului liber, acolo, la ţară, bieţii copii chiar au nevoie să meargă undeva să se recreeze”.Spre exemplu, pentru învăţământul preşcolar, ISMB a recomandat repetarea sau învăţarea de poezii din literatura pentru copii, repetarea sau învăţarea de cântece, realizarea de colaje, participarea la activităţi casnice, participarea la spectacole pentru copii, vizualizarea de desene animate nonagresive, dansuri sau jocuri.Pentru învăţământul primar, sunt recomandate scrierea unor litere învăţate pe diverse suporturi, audierea unor concerte de muzică adecvate vârstei, vizualizarea de piese de teatru pentru copii, strângerea sau donarea de jucării pentru copiii orfani şi cei din familii fără posibilităţi financiare sau vizualizarea de filme nonagresive, iar pentru învăţământul gimnazial, participarea la concerte adecvate vârstei, împreună cu clasa sau grupul de prieteni, elaborarea unor prezentări power-point, transmiterea unor mesaje constructive prin e-mail către colegi, prieteni, instituţii, iniţierea unor acţiuni comunitare împreună cu grupul de prieteni.Liceenilor li se recomandă să participe la concerte, piese de teatru şi filme, să facă exerciţii de luare independentă a deciziilor sau activităţi sportive şi turistice.Elevii vor intra în vacanţă în data de 2 februarie şi vor încheia primul semestru al anului şcolar 2007/2008 în data de 10 februarie. Cursurile semestrului al II-lea vor începe luni, 11 februarie 2008 şi vor dura până vineri, 13 iunie 2008. Din data de 26 aprilie şi până în data de 4 mai 2008, elevii vor fi în vacanţa de primăvară. Vacanţa de vară va începe sâmbătă, 14 iunie, şi se va termina duminică, 14 septembrie 2008.

VALORIFICAREA CAPACITATILOR DE ORGANIZARE A TIMPULUI LIBER

Ideea de timp liber este vehiculata inca din antichitate.Incercand o definitie, Aristotel spunea ca timpul liber nu inseamna sfarsitul muncii, ci , dimpotriva, munca inseamna sfarsitul timpului liber.Acesta trebuie consacrat artei, stiintei, filozofiei.Astazi, conceptul de timp liber cunoaste o larga circulatie. Denumit "loisir", "leisure" ,"freizeit" tradus prin "ragaz", "ocupatie placuta", "pe indelete, in tihna", ,intelesul nu este diferentiat in prea mare masura de la popor la popor.Joffre Dumazedier defineste timpul liber drept un ansamblu de activitati in care individul poate sa se dedice din plin, dupa preferinte,fie pentru a se reface, fie pentru a se distra, fie pentru a-si dezvolta informarea sau formarea , dupa ce si-a indeplinit obigatiile sale profesionale, familiale si sociale.
Functia de dezvoltate a personalitatii , functie ce preocupa in mod deosebit oamenii scolii, parintii, societatea in general, caci este prin excelenta o functie educativa sau autoeducativa. Ea vizeaza satisfacerea intereselor, inclinatiilor, aptitudinilor de tip artistic, tehnic, imbogatirea vietii spirituale prin lectura, vizionari de spectacole, vizite in muzee, activitati de creatie, etc.Prin urmare, timpul liber se constituie dincolo de obligatiile scolare, profesionale, familiale sau sociale. Timpul liber difera de la un tip de societate la altul, depinzand in general de gradul de dezvoltare socio-economica a societatii respective. Primul aspect ar fi acela al perspectivei teoretice care sustine ca, fara o buna secventializare si alocare a intervalelor de timp pe tipuri de activitati, nu se poate vorbi de randament, ci de lipsa performantei. Din alta perspectiva, a transpunerii teoriei in practica, este greu de ajuns la un model ideal teoretic, perfect aplicabil. Pentru fiecare dintre noi problema este organizarea.. Lucru care se rasfrange si asupra timpului liber. Fiecare este responsabil de timpul sau liber. Normal ca nu stim ce sa facem cu acest timp liber, nu exista o cultura a timpului liber, de diversificare a modalitatilor de petrecere a timpului liber: televiziunea ne ocupa timpul liber cotidian.Trebuie sa facem distinctie cand analizam timpul liber: timpul liber cotidian, timpul liber de la sfarsitul de saptamana, concediul de odihna.In privinta timpului liber lucrurile se pot aborda din doua unghiuri: ce trebuie sa faca individul, ce trebuie sa faca institutia. O modalitate de a-l cointeresa pe individ trebuie facuta mai degraba prin cultura timpului liber si mai putin prin stimularea materiala. Sigur ca daca ai mai multi bani iti poti permite satisfacerea mai multor nevoi de petrecere a timpului, poate a celui dedicat unui hobby.Al doilea palier pe care se poate merge ar fi schimbarea mentalitatii individului si abordarea educationala a conceptului "timp liber", fapt care pleaca din scoala, din familie si se continua in institutia in care lucrezi. Timpul liber nu inseamna cel de fiecare zi, din afara orelor de program, pentru ca acesta este foarte redus, ci timpul pe care il avem la dispozitie pentru sport, pentru teatru, concert, pentru o plimbare, o excursie, pentru citit o carte, pentru a ne satisface un hobby. Importanta este insa o educatie consistenta. Ca sa rezolvi o problema, cum este cea a stresului si a timpului liber, este necesara educarea individului sa recunoasca problema, sa devina constient ca lipsa timpului liber conduce negresit la stres si la un randament Poate ar trebui sa abordam managementul timpului dintr-o alta perspectiva decat cea traditionala, personala, acordand atentie prioritatilor si nu urgentelor. Sau cum ar spune anglo-saxonii: "Be important, before the urgent" - ("Mai intai lucrurile importante si apoi cele urgente").
La sfârsitul unei zile, dupa un program scolar încarcat - sportul, muzica si arta pot fi domenii în care fiecare elev sa-si desfasoare o activitate ca manifestare a timpului liber.Dobândirea deprinderilor de organizare a timpului liber face posibila atitudinea pozitiva de actiune si decizie în viata sociala - o autoevaluare în lupta cu timpul si a câstiga "bucuria de a sti sa traiesti".

Copilul si "temele pentru acasa"

Odata scolar, copilul incepe sa aiba propriile responsabilitati, mult mai multe decat atunci cand se ducea la gradinita. In primul rand, incepe sa aiba responsabilitati in ceea ce priveste viitorul sau, in devenirea sa ca adult. Printre acestea se afla si "temele pentru acasa".
In principiu, ele reprezinta o exersare a noutatilor pe care copilul-elev le invata in timpul orelor de curs, de data aceasta, activitatea fiind o activitate independenta. In acest fel, se doreste ca rezultat final consolidarea informatiilor achizitionate la cursuri, dar si dobandirea abilitatilor necesare pentru satisfacerea unor sarcini, care presupun reguli, utilizarea cunostiintelor si a altor instrumente ce vin sa il sustina in satifacearea sarcinii (cautarea unor cuvinte in dictionare, utilizarea calculatorului, inscrierea la biblioteca...). Din pacate, temele au devenit un instrument de notare a competentelor copilului /elev. Practic, aceste exercitii conditioneaza acordarea unui calificativ, iar calificativul devine un scop in sine, uitandu-se scopul real al "temelor pentru acasa". Si pentru ca elevul sa obtina "foarte bine", parintele contribuie la pervertirea scopului temelor. De multe ori, parintii indeplinesc sarcinile copiilor, in locul acestora. Sa nu uitam ca acestea sunt sarcinile lor. Si responsabilitatile lor. Daca ni se pare ca numarul sau cantitatea sarcinilor pe care trebuie sa si le asume un copil-elev, este prea mare, parintele poate discuta cu invatatorul/profesorul si sa isi exprime opinia sa. Dar totusi cum facem sa il ajutam pe copil sa isi faca singur temele?Il putem indruma. Multi copii au nevoie de ajutor atunci cand isi fac temele, dar este important sa le faca in mod cat mai independent. Inainte de a se apuca de teme, chiar inainte de a se concentra putin asupra acestora, copilul aduce un argument:"dar nu stiu sa fac aceast exercitiu!". Uneori este posibil chiar sa nu stie sa il rezolve, insa este foarte important sa discutam cu el despre acel exercitiu: ce anume il pune in dificultate, i se pare ca seamana cu un alt exercitiu pe care l-au rezolvat in clasa, cum crede el ca s-ar rezolva.? Intrebarile ajutatoare il vor sustine pe copil sa isi dezvolte gandirea logica si sa isi gaseasca repere pentru rezolvarea exercitiului. Este important pentru el sa constate la final ca a reusit sa isi faca temele singur.Puneti-i la indemana mijloace de informare: dictionare, albume, acces la internet. Dar este important sa invete sa le utilizeze. De aceea, atunci cand stati langa el pentru a-l sustine la efectuarea temelor, utilizati voi insiva aceste instrumente, chiar daca nu aveti nevoie de ele. "Trebuie sa faci o compunere despre scanciob. Hai sa vedem ce inseamna cuvantul" si va orientati spre dictionar, in mod fizic. "Cu ce litera incepe? Sa cautam cuvantul la S". In felul acesta, insotind cuvintele de actiuni, instrumentalizati demersul in care trebuie sa intre copilul si il ajutati foarte mult. Incet-incet, va prinde incredere in ceea ce stie si in ceea ce poate face si va va solicita atunci cand are nevoie reala de dumneavoastra. Insa nu este bine sa neglijati nici una dintre solicitarile copilului. Poate nu are nevoie de ajutor la efectuarea temelor, insa considera ca are nevoie de dumneavostra doar pentru...a petrece mai mult timp impreuna sau pentru a va demonstra cat este de intelligent si descurcaret. Si nu uitati: temele sunt pentru el!Sunt sarcinile lui! Pentru dezvoltarea lui! Si nu pentru umplerea carnetului cu "foarte bine"!

Adolescentii (mai) citesc?



Intorcandu-ne putin in timp,vedem ca adolescentii din trecut erau mult mai "ALTFEL"decat noi,adolescentii de azi!In timp,lumea a evoluat devenind astfel mai receptiva si mai deschisa catre nou!!!
Adolescentii de astazi sunt atrasi de noutatile acestei lumi intrucat au lasat la o parte lectura,scrsul si tot ceea ce este legat de UNIVERSUL LITERATURII!!! Considera ca internetul si alte tehnologii avansate le ofera un orizont mult mai larg decat ceea ce se numeste LECTURA!!!Un sondaj realizat în rândul adolescenţilor arată că, deşi majoritatea dintre ei încă mai citesc, niciunul nu preferă să acorde minute preţioase din timpul lui liber pentru lectură. Adolescenţii vor să profite de timpul liber care le mai rămâne după orele de curs şi după teme pentru a se întâlni cu prietenii, pentru petreceri, pentru a asculta muzică sau pentru a naviga pe internet. Când totuşi o carte ajunge în mâna unui tânăr, aceasta nu e niciodată una de ştiinţă, adolescenţii îndreptându-şi atenţia către romane de aventură sau de dragoste.
La întrebarea "Ce preferi să faci în timpul liber?", niciunul dintre elevii chestionaţi nu a inclus lectura pe lista opţiunilor. Muzica stă în topul preferinţelor adolescenţilor (19%), la un nivel aproape egal cu cei care preferă să îşi petreacă timpul liber navigând pe internet sau jucându-se pe calculator. La numai două procente diferenţă se găsesc cei care doresc să profite de timpul liber pentru a se întâlni cu prietenii, urmaţi de tinerii care preferă să se plimbe prin oraş sau să meargă la petreceri - aproape nouă procente. Surprinzător, televizorul este preferat de numai cinci procente din cei intervievaţi, tot atâţia spunând că îşi dedică timpul liber odihnei.